niedziela, 17 lutego 2013

Wilk w owczej skórze..,

czyli czekoladowe cupcakes zdobione piankami mini marshmallows i marcepanem z kremem mascarpone. Do niedawna nie wiedziałam na czym polega różnica między cupcakes a muffinami i powiem szczerze nadal nie widzę dużych różnic- obie wersje są przeze mnie tak samo kochane. Jednak trochę poszperałam w internecie- poczytałam i okazuje się, że cupcakes to po prostu mniejsza wersja siostry muffinki z różnicą taką, że w pierwszej wersji używane jest masło, natomiast w drugiej olej. Wiadomo, że babeczki lubią się stroić, dlatego cupcakes powinny być dekorowane, nawet skromną ilością kremu :)

Składniki (około 20-22 sztuk w średniej wielkości papilotkach):
  • 2 duże jajka
  • 175g cukru
  • 6 łyżek kakao
  • 60g rozpuszczonego masła
  • 235g mąki pszennej 
  • 75g mielonych migdałów lub innych orzechów
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/3 łyżeczki sody
  • 100g jogurtu naturalnego
  • 180ml gorącej wody
  • szczypta soli
  • 50g posiekanej czekolady lub groszków czekoladowych (opcjonalnie) 



Krem:
  • 150ml śmietanki kremówki min 30% tłuszczu (schłodzonej)*
  • 150g serka mascarpone 
  • 1-2 łyżeczki cukru pudru (ja pominęłam)


Dekoracje:
1 opakowanie mini marshmallows (180g), marcepan (użyłam gotowy)-  możecie również zrobić go w domu z przepisu, który np. znajduję się tutaj. Czarna masa cukrowa do wykonania oczu lub groszki czekoladowe. Można też rozpuścić czekoladę w kąpieli wodnej, jeszcze płynną, ale nie gorącą czekoladę przelać do szprycy i na pergaminie zrobić 24 kropek, włożyć do lodówki. Po ostygnięciu mamy gotowe oczy:)
 

Foremkę na muffinki wyłożyć papierowymi papilotkami. Jajka ubić z cukrem na puszysty, jasny krem. Kakao rozpuścić w maśle i gorącej wodzie. Mąkę przesiać z proszkiem, sodą i solą, wymieszać z mielonymi migdałami lub orzechami. Do jajek dodawać na zmianę po łyżce jogurtu, łyżce masy kakaowej oraz suche składniki. Całość miksować na najmniejszych obrotach miksera. Dodawać składniki, aż do ich wyczerpania. Masę przełożyć do przygotowanych wcześniej papilotek, na 2/3 wysokości foremki. Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Cupcakes piec około 15-20 minut, do suchego patyczka. Studzić na kratce.


Krem: Śmietankę kremówkę z cukrem ubić mikserem na najwyższych obrotach na sztywną masę. Dodać serek mascarpone i miksować na najniższych obrotach, aż do połączenia składników. 

Dekorowanie: Na ostudzone babeczki szprycą nałożyć krem. Z marcepanu uformować owalne kulki (głowy)i wykałaczką zrobić nos, zrolować 2 małe kuleczki na każdą głowę, przycisnąć opuszkami palców i zwinąć do środka (uszy), a następnie przykleić oczy. Do każdej babeczki z kremem przykleić głowę, resztę kremu pokryć piankami marshmallows. Owieczki gotowe!

*śmietanka przed ubijaniem powinna być koniecznie zimna!

Smacznego!  








27 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Inspiracją jest zbliżająca się Wielkanoc :)

      Usuń
  2. Cudne baranki wielkanocne! Bardzo oryginalny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rok temu widziałam je w jakiejś galerii zdjęć z babeczkami, ta ozdoba tak zapadła mi w pamięć, że po roku wciąż je pamiętałam i musiałam koniecznie zrobić :)

      Usuń
  3. Cudowne te babeczki, zakochałam się :-)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie śliczne i oryginalne! :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. cudenka! musze zrobic na swieta! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowny pomysł! Jeśli pozwolisz ukradnę pomysł na dekoracje jak będę piec na święta Wielkanocne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie! Czekam na efekty :) wbrew pozorom są bardzo proste do zrobienia :)

      Usuń
  7. Dawno nie widziałam tak pięknych babeczek! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale cudeńka :)po prostu rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  9. śliczniutkie baranki :) i przepis też ciekawy, chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. fantastyczne baranki, gratuluje pomysłowości.

    OdpowiedzUsuń